графіка

Ксилографія Тарас Шевченко, 1959 рік, Василь Касіян

ксилографія тарас шевченко, 1959 рік, василь касіян
Автор kobzar

Ксилографія (гравюра на дереві) Тарас Шевченко, 1959 рік, Василь Касіян, самшит, папір, розмір: 28,5х20 сантиметрів (11,2х7,9 дюймів).

У своїх спогадах Василь Касіян писав:

Якщо можливе таке порівняння, я б сказав, що офорт-це скрипка, а досконала гравюра на дереві – це хоральне звучання органу. У відбитку з дерева не вийдуть ефектні офортні “друковані чудеса”, тут автор матиме тільки те, що вирізав і ні однієї точки більше або менше. Причому сам характер роботи, заснованої на подоланні твердого дерева штихелем, вимагає терпіння і часу для виконання. Все це разом надає монументальність і декоративність зображенню.

ксилографія Тарас Шевченко, 1959 рік, Василь Касіян

Якщо, наприклад, це портрет, то він повинен трактуватися в гравюрі узагальнено. скульптурі, виключати зайве.Тому не всяке зображення здатне втілитись у техніці гравюри на дереві. Кожна творча думка художника зароджується одночасно з відповідною формою та її матеріально-технічним втіленням. Ідейний задум автора вже з самого початку повинен визначити, де залишаться світлі місця, і де мають бути недоторкані площини чорного. Тому думаю, що не можна спочатку створювати ескіз взагалі, а після цього вирішувати, якою технікою його виконувати: адже разом з ідеєю і чином зароджується у автора думка не лише про техніку виконання, а й про величину та формат гравюри.

Касіян Василь Ілліч, альбом репродукцій, 1962

Репродукція ксилографії Василя Касіяна “Тарас Шевченко” (1959 рік) була опублікована в каталогах і альбомах: “Василь Ілліч Касіян. Альбом репродукцій” (1962 рік) та “Гравюры Василия Касияна” (1968 рік).

Що таке ксилографія?

Гравюра на дереві, чи ксилографія виникла у Європі на межі XIV і XV століть. З’явилася вона в майстернях різьб’ярів по дереву та майстрів з набивання тканин.

Для ранніх ксилографій, які називалися поздовжніми чи обрізними гравюрами, застосовувалися дошки поздовжнього розпилу. Такі дошки могли досягати більших розмірів. Так як волокна дерева йшли паралельно до поверхні, кожна лінія малюнка, нанесеного на дошку, обрізалася з двох боків гострокінцевим ножем, а фон видалявся. Виходив своєрідний рельєф лінійного малюнка, який наносилася фарба. Аркуш паперу притирали до дошки ганчіркою або спеціальною кісточкою для притирання паперу та отримували відбиток. Пізніше для друку гравюр почали використовувати друкарський верстат.

Про культурний простір Кобзар

Культурний простір Кобзар зберігає українську культурну спадщину. Українська графіка – це передаток української історії і культури у мистецькому вигляді. Твори майстрів-графіків містять унікальні теми та символи, що виникають з української культури і пов’язані з історичними, політичними, національними і духовними темами. Українські графіки поєднують різні техніки і стилі, такі як лінолеум, монотипія, гравюра, ксилографія та інші. Завдяки українській графіці, ми можемо дізнатися більше про українську культуру та зберегти її.

Про автора

kobzar

Культурний простір Kobzar - це бібліотека антикварних книг, галерея живопису, сучасного мистецтва та графіки, виставка предметів старовини і онлайн аукціон.

Ми допомогаємо реставрувати антикварні книжки, консультуємо по вопросах купівлі-продажу живопису, книг, меблів для бібліотек, та предметів старовини.

Будь ласка, прокоментуйте